icon

מחקר: רוצים להרגיש טוב יותר? טיולי אקסטרים בצפון

כולם מכירים את המילה "אדרנלין", אבל הרוב לא מבינים את משמעותה האמיתית: אדרנלין הינו חומר המופרש בגוף בעת התרגשות, וגורם להרגשה טובה. לכן כל כך הרבה אנשים אוהבים פעילויות אקסטרים, המעודדות את הפרשת האדרנלין בגוף ומרגשות את העוסקים בה. אין אזור בארץ המתאים יותר לטיולי אקסטרים מאשר צפון…

המושג "אדרנלין" הפך למושג עממי הנרדף להתרגשות ושמחה, במיוחד בעת ביצוע פעילויות ספורט ואקסטרים. רוב האנשים לא מודעים למשמעות האמיתית של המושג. אדרנלין הוא בכלל מושג מדעי, המייצג חומר המופרש בגוף בעת התרגשות, מה שמגביר את תחושת השמחה וההרגשה הטובה בגוף.

במילים אחרות, אדרנלין הוא לא הגורם להתרגשות, אלא להיפך – ההתרגשות והעיסוק בפעילויות מרגשות הוא שמזרים אדרנלין בגוף. התפקיד של אדרנלין הוא לעורר את החושים, לחדד אותם במקרים של סכנה, כאשר על הדרך הוא גם גורם להרגשה טובה ולהתרגשות נוספת.

תופעת לוואי זו של הפרשת אדרנלין היא שגורמת לאנשים רבים לאהוב פעילויות ספורט ופעילויות אקסטרים שונות, ממש כמו כל "סם" אחר הגורם להפרשת כימיקלים שונים בגוף המשפיעים על ההרגשה הפנימית של כל אחד מאיתנו.

כמובן שאדרנלין אינו סם מסוכן, אלא חומר טבעי המופרש בגוף בעת התרגשות ומאמץ. העובדה הזו הופכת אותו, במינונים הנכונים, לבריא, ואת העיסוק באקסטרים – בהנחה שזהו אינו עיסוק מוגזם מדי ומסוכן – לעיסוק מהנה, מאתגר ובריא לגוף ולנפש.

האזור הטוב ביותר בארץ, וגם המגוון ביותר בהיצע שלו, לעיסוק באקסטרים, הינו ללא ספק צפון הארץ הירוק והיפהפה. לכן רבים כל כך אוהבים טיולי אקסטרים בצפון, על שלל הפעילויות שהם מציעים לכל המשפחה.

טיולי אקסטרים בצפון: טיולי רייזרים

טיולי רייזרים בצפון הינה אחת מפעילויות האקסטרים הכי פופולריות בשנים האחרונות, ומסיבה טובה: הצפון מציע תוואי שטח מושלמים לטיולי רייזרים במגוון דרגות קושי, החל מתוואי שטח לכל המשפחה המתאימים גם לילדים, ועד לטיולי אקסטרים קשים המיועדים למקצוענים.

בין אם מדובר בטיולי ברייזרים בנחלי הצפון, או בשטח הסלעי הקשה והמאתגר של הרי הגליל ורמת הגולן, רייזרים – אותם טרקטורונים גדולים היכולים להכיל יותר מנוסע אחד – הם יעד מבוקש למטיילים מכל הסוגים.

העובדה כי נהיגה ברייזר מצריכה רק רישיון נהיגה רגיל, ולא נדרש רישיון נהיגה מיוחד עבורם, תורמת כמובן לנגישות של הכלי לכלל הציבור. בדרך כלל, ספקים של טיולי רייזרים בצפון יספקו גם הדרכה בשטח וגם לוגיסטיקה ושירותי חירום במקרי הצורך.

טיולי אקסטרים ואטרקציות בצפון: חופשת בריאות

חופשת בריאות בצפון בחורף או בקיץ, הידוע בסגולותיו הבריאותיות באזורים שונים – עם האוויר הנקי לנשימה, המים הצלולים של אגמים שונים, ניקוי רעלים במצפה אלומות ואפילו הרחצה במעיינות חמים כמו חמי טבריה או חמת גדר – היא גם מסוג החופשות הנפוצות ביותר בישראל.

יחד עם הנופש הרגוע, ניתן לשלב גם טיולי אקסטרים בצפון, כאשר אדרנלין בשטח והפרשת דופמין במוח תורמים לבריאות הנפשית והגופנית של הנופשים, כאשר הם נצרכים במידה הנכונה ובאופן לא מוגזם, כמובן.

כמו כל דבר בחיים, המינון חשוב: הגזמה בפעילויות אקסטרים תקהה את השפעת האדרנלין והדופמין בגוף, בדומה לאפקט של מכורים לסמים הצריכים כל העת להגדיל את מנות הסם שהם צורכים על מנת להרגיש את השפעתו בגוף.

שילוב של חופשת בריאות מרגיעה עם פעילויות אקסטרים מרגשות, תוך תכנון נכון מעברים בין רגיעה להתרגשות, יכול בהחלט לתרום לבריאות הנפשית והפיסית של הנופשים.

מה המינון הנכון לך? התשובה כמובן משתנה מאדם לאדם, על פי הרגלי חייו, אופיו, מצבו הגופני, בריאותו ונפשו. אז למה אתם מחכים? תכננו חופשה כבר כעת, הכוללת גם טיולי אקסטרים בצפון להנאת כל המשפחה!

יכול לעניין אותך גם:

קמפינג בצפון - היכרות עם האפשרויות והמקומות השונים שיש לצפון להציע יציאה לטיול קמפינג בצפון
הפקת אירועי קונספט לעסקים  - בעידן מוצף מידע דיגיטלית ומחסור בתשומת לב, עסקים מחפשים כל הזמן דרכים
אטרקציות בצפון, רמת הגולן מתאים לכולם, משפחה, ילדים ומבוגרים ראשית נציין כי אם חיפשתם אטרקציות
פעילות ODT - תוכניות הדרכה לפיתוח ארגוני (ODT) הן כלי חיוני לעסקים ליצירת סביבת עבודה הרמונית

יכול לעניין אותך גם:

serv_img
השכרת טרקטרונים
serv_img
חילוצים מהשטח
serv_img
ימי גיבוש
serv_img
ימי כיף
serv_img
טיולי אופנועים

מתלבטים איזה מסלול הכי מתאים לכם?

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אנחנו מרחק נגיעה מטיול שיעיף לכם את הסכך

      מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם




      או לחץ

      logo