icon

רכב שטח תקוע – מה עושים?

רכב שטח תקוע יכול לגמור לכם את הטיול

אוהבים לעשות טיולי שטח? אין ספק כי טיול בשטח הוא חוייה מהנה ולמרות ארצנו הקטנטנה יש לנו מגוון שטחים ומסלולים בהם נוכל לבצע טיולי שטח. אחד הדברים החשובים בטיול הוא כמובן רכב השטח ובמידה ואנו מעוניינים לטייל באמצעות רכב שטח איכותי שייראה הרבה שטח עלינו לבחור ברכב איכותי וכן להצטייד בציוד רלוונטי לנסיעה בתנאי השטח הלא פשוטים. אך מה עושים במידה ונתקענו בכל זאת עם הרכב בשטח?

כך תמנעו מתקלות עם הרכב בעת טיולי שטח

אמנם אי אפשר להימנע לגמרי מתקלות עם הרכב, אך בהחלט ניתן להפחית את הסיכון למצבים לא נעימים בהם ניתקע עם הרכב בשטח באמצעות הכנה והקפדה על שימוש בחלקים איכותיים:

  • צמיגים – הצמיג הוא מה שמפריד בין הרכה לקרקע, הוא אלמנט מרכזי בעת נסיעה בשטח ואפילו יותר מכח המנוע. צמיגים איכותיים ויציבים יעניקו לנו בהתאם נסיעה איכותית ויציבה יותר.
  • מנוע – המנוע הוא הליבה של הרכב שלנו ולכן מעבר לנושא של כח ונפח המנוע חשוב לתחזק אותו כמו שצריך לאורך הזמן, הווה אומר ביצוע טיפולים בזמן, החלפת שמן ומים, בדיקות מערכת ההזרקה וזיהום האוויר שעלולות לפגוע ביכולת הניצול של המנוע בעת תקלה ועוד.
  • גיר הרכב – ישנם רכבים עם תיבות הילוכים בעייתיות, כלומר אשר מתאפיינות עם תקלות מרובות ולכן מומלץ לבחון את סגור הגיר של הרכב ואם הוא נחשב אמין. כמו כן חשוב שברכב השטח יהיו הילוכי כח להתמודדות בעת נסיעה על שטח קשוח לנסיעה.
  • שלדה אחודה – בניגוד לשלדת סולם היא חלק מגוף הרכב ותורמת לבטיחות הדינמית של הרכב.
  • חיישנים – חיישני גשם ותאורה יכולים לסייע בתנאי שטח לא שוטים
  • תא מטען  גדול – כך שתוכלו להצטייד בציוד המתאים לכל סוג טיול שהוא
  • מערכות 4 על 4 – אשר מאפשרות את בחירת מצב הנסיעה – אם זה מצב אוטומטי, נסיעה בשטח, ספורט ושלג במצב של נסיעה בוצית וחלקה)
  • מערכות בלימה ובקרת יציבות – מערכת ה-ESP וה-ABS מספקות בקרה על הנסיעה ובמקרה של היתקעות בבוץ הם פועלות ותורמות ביציבות הנסיעה או בנעילת גלגלים (נעילת דיפרנציאל ABS) במקרה של החלקה על בוץ.

ואם התקלה חמורה מיד?

כמו כן, חשוב להצטייד בהתאם לחוק במשולש אזהרה, אפוד זוהר ולהשתמש בהם בעת צרה. כמו כן, חשוב להצטייד בכבלים במקרה של תקלה במצבר או בסוללת הטענה ניידת. ניתן גם להזמין גם שירותי דרך דרך הביטוח או דרך שירותי החלפת מצבר פרטיים. במידה וישנה בעיה במנוע רכב השטח, יש להזמין גרר למוסך, במידה והלך המנוע אפשר לבחון אם יש צורך בשיפוץ ראש מנוע או אוברול במנוע אבל לעיתים האופציה העדיפה והמשתלמת יותר תהיה החלפת המנוע ברכב. על כל מקרה, חשוב להצטייד בסלולר עם בטריה מוטענת וכן במטען נייד (עם כיסוי מגן איכותי) – הסלולרי זהו אמצעי התקשורי הבסיסי היום ויתרון שלו היה לנו בעבר, באמצעותו נוכל לפנות לגורם הרלוונטי בעת צרה.

מה עושים במקרה של רכב שטח תקוע?

במקרה ונתקעתם בשטח נסו לאתר את מקור התקלה באופן ראשוני. במידה ונתקעתם בבוץ אתם יכולים לנסות להעביר להילוך ראשון או נמוך יותר ולבצע לחיצה ממושכת ולא חזקה כך שלא תעברו את מהירות הה25-30 קמ"ש לשם הנעת הגלגלים ולאחר מכן לבצע שחרור של הגז, יש לעשות זאת מספר פעמים ופעולה זו עשויה לסייע בתנועת הרכב ושיחרורו מהבוץ. כמו כן, במידה ומקור הבעיה היא חשמלית ניתן לנסות להטעין בכבלים או במצבר או להזמין שירות מצבר עד הבית. רצוי לבדוק מחירים, כאשר יש גם שירותים ייעודים לחילוצים מהשטח כמו שאנו מספקים ברייזר הצפון, כמו גם שירותים ווולנטריים כמו ידידים, ארגון מתנדבים אשר מסייע בדרכים.

יכול לעניין אותך גם:

קמפינג בצפון - היכרות עם האפשרויות והמקומות השונים שיש לצפון להציע יציאה לטיול קמפינג בצפון
הפקת אירועי קונספט לעסקים  - בעידן מוצף מידע דיגיטלית ומחסור בתשומת לב, עסקים מחפשים כל הזמן דרכים
אטרקציות בצפון, רמת הגולן מתאים לכולם, משפחה, ילדים ומבוגרים ראשית נציין כי אם חיפשתם אטרקציות
פעילות ODT - תוכניות הדרכה לפיתוח ארגוני (ODT) הן כלי חיוני לעסקים ליצירת סביבת עבודה הרמונית

יכול לעניין אותך גם:

serv_img
טיולי אופנועים
serv_img
טיולי רייזרים
serv_img
השכרת אופנועי שטח
serv_img
ימי גיבוש
serv_img
טיולי ג'יפים

מתלבטים איזה מסלול הכי מתאים לכם?

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אנחנו מרחק נגיעה מטיול שיעיף לכם את הסכך

      מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם




      או לחץ

      logo